CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I REALIZACJA PRZEDSIĘWZIĘĆ SPORTOWYCH
ROZDZIAŁ 17. Marka sportowa
WYRAŻENIA KLUCZOWE:
|
|
MATERIAŁY DODATKOWE:
- Zasoby polskiej marki olimpijskiej są systematycznie gromadzone przez PKOL: www.olimpijskie.pl, a w szczególności przez Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie.
- Symbole graficzne i plastyczne nowożytnych igrzysk olimpijskich zawarto w: Rotkiewicz M. (2012), Symbole i maskotki olimpijskie, PKOL, Warszawa.
- Przykłady zastosowania koncepcji marki sportowej w promocji regionów: Marka sportowa w promocji turystycznej regionów [w:] Bednarczyk M., Wszendybył-Skulska E. (red.) (2013), Zarządzanie turystyką w kryzysie, CeDeWu.pl, Warszawa, s. 235-244.
- Rankingi wartości rynkowej piłkarzy są publikowane na bieżąco: www.transfermarkt.de lub www.transfermakt.pl.
- Wartość i rankingi polskich marek produktów i firm można znaleźć w raportach rocznych: www.rzeczpospolita.pl.
- Rozwój kariery i marki Roberta Lewandowskiego: Doległo N. (2013), Lewy. Sylwetka piłkarza, Wydawnictwo Otwarte, Kraków.
- Światowe znaczenie marki olimpijskiej: Payne M. (2005), Olympic Turnaround, London Business Press, London.
- Wizerunek polskich sportowców: Fragment badania: #1 Sport. Barometr 2015. POZYCJA 35 – Wizerunek Roberta Lewandowskiego na tle innych polskich sportowców, Pentagon Research, PLIK.
- Wizerunek ligi piłkarskiej: Poprawia się wizerunek piłkarskiej Ekstraklasy. Siatkarska PlusLiga najbardziej ceniona, Newsletter 2015, Pentagon Research, PLIK.
- O znaczeniu promocji marki poprzez sport oraz o wyborze wspieranych dyscyplin przez Grupę LOTOS: Rozmowa z Jowitą Twardowską, dyrektorem ds. komunikacji i CSR, z-cą dyrektora generalnego ds. korporacyjnych Grupy LOTOS S.A., (kwiecień 2016), LINK.
- Wizerunek imprezy sportowej: „World games" brzmi coraz bardziej znajomo, Newsletter 2015, Pengaton Research, PLIK.
- Strategiczny wybór między marką własną ligi a marką sponsora tytularnego w hiszpańskiej piłce nożnej: LaLiga nie szuka sponsora, sportmarketing.pl, 03.07.2016, LINK.
- Wpływ EURO 2016 na wartość sponsoringową piłkarzy, kwestia dopasowania wizerunku piłkarza do marki sponsorującej: