Przedsiębiorczość w sporcie. Zasady i praktyka

     

Przedsiębiorczość w sporcie.

Zasady i praktyka

 

Redakcja: M. Bednarczyk, K. Nessel

Wydawca: CeDeWu

Wydanie I, Warszawa, 2016

ISBN: 978-83-7556-853-0

 

   
                       

 

CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I REALIZACJA PRZEDSIĘWZIĘĆ SPORTOWYCH

ROZDZIAŁ 17. Marka sportowa

 

WYRAŻENIA KLUCZOWE:

  • ©
  • AMA
  • brand
  • kapitał marki sportowca
  • kapitał marki sportowej
  • logo
  • marka sportowa
  • ochrona wizerunku sportowca
  • osobowość marki
  • prawa ochronne
  • reputacja marki
  • świadomość marki
  • tożsamość marki
  • wizerunek marki
  • znak towarowy

 

MATERIAŁY DODATKOWE:

  1. Zasoby polskiej marki olimpijskiej są systematycznie gromadzone przez PKOL: www.olimpijskie.pl, a w szczególności przez Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie.
  2. Symbole graficzne i plastyczne nowożytnych igrzysk olimpijskich zawarto w: Rotkiewicz M. (2012), Symbole i maskotki olimpijskie, PKOL, Warszawa.
  3. Przykłady zastosowania koncepcji marki sportowej w promocji regionów: Marka sportowa w promocji turystycznej regionów [w:] Bednarczyk M., Wszendybył-Skulska E. (red.) (2013), Zarządzanie turystyką w kryzysie, CeDeWu.pl, Warszawa, s. 235-244.
  4. Rankingi wartości rynkowej piłkarzy są publikowane na bieżąco: www.transfermarkt.de lub www.transfermakt.pl.
  5. Wartość i rankingi polskich marek produktów i firm można znaleźć w raportach rocznych: www.rzeczpospolita.pl.
  6. Rozwój kariery i marki Roberta Lewandowskiego: Doległo N. (2013), Lewy. Sylwetka piłkarza, Wydawnictwo Otwarte, Kraków.
  7. Światowe znaczenie marki olimpijskiej: Payne M. (2005), Olympic Turnaround, London Business Press, London.
  8. Wizerunek polskich sportowców: Fragment badania: #1 Sport. Barometr 2015. POZYCJA 35 – Wizerunek Roberta Lewandowskiego na tle innych polskich sportowców, Pentagon Research, PLIK.
  9. Wizerunek ligi piłkarskiej: Poprawia się wizerunek piłkarskiej Ekstraklasy. Siatkarska PlusLiga najbardziej ceniona, Newsletter 2015, Pentagon Research, PLIK.
  10. O znaczeniu promocji marki poprzez sport oraz o wyborze wspieranych dyscyplin przez Grupę LOTOS: Rozmowa z Jowitą Twardowską, dyrektorem ds. komunikacji i CSR, z-cą dyrektora generalnego ds. korporacyjnych Grupy LOTOS S.A., (kwiecień 2016), LINK.
  11. Wizerunek imprezy sportowej: „World games" brzmi coraz bardziej znajomo, Newsletter 2015, Pengaton Research, PLIK.
  12. Strategiczny wybór między marką własną ligi a marką sponsora tytularnego w hiszpańskiej piłce nożnej: LaLiga nie szuka sponsora, sportmarketing.pl, 03.07.2016, LINK.
  13. Wpływ EURO 2016 na wartość sponsoringową piłkarzy, kwestia dopasowania wizerunku piłkarza do marki sponsorującej:

 

 

^^^^   PODRĘCZNIK

<<<   ROZDZIAŁ POPRZEDNI

ROZDZIAŁ NASTĘPNY  >>>>>