Przedsiębiorczość w sporcie. Zasady i praktyka

     

Przedsiębiorczość w sporcie.

Zasady i praktyka

 

Redakcja: M. Bednarczyk, K. Nessel

Wydawca: CeDeWu

Wydanie I, Warszawa, 2016

ISBN: 978-83-7556-853-0

 

   
                       

 

CZĘŚĆ II. UWARUNKOWANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SPORCIE

ROZDZIAŁ 5. Popyt na rynku sportowym

 

WYRAŻENIA KLUCZOWE:

  • agencje badawcze
  • aktywność fizyczna Polaków
  • bierne uprawianie sportu
  • czynne uprawianie sportu
  • czynniki determinujące aktywność fizyczną
  • Europejska Karta Sportu
  • gospodarczy wymiar sportu
  • metody badania popytu
  • model decyzyjny podejmowania i wyboru aktywności sportowej
  • motywy nieuprawiania sportu
  • motywy uprawnia sportu
  • nabywcy na rynku sportu
  • najczęściej uprawiane sporty
  • popularność różnych aktywności sportowych
  • popyt firm na produkt sportowy
  • popyt osób fizycznych na produkt sportowy
  • popyt sektora publicznego na produkt sportowy
  • problemy oszacowania wielkości finansowania sportu
  • wydatki gospodarstw domowych na sport
  • zainteresowanie Polaków sportem


 

MATERIAŁY DODATKOWE:

  1. Całość rozmowy z przedstawicielami firmy Pengaton Research – o metodach badania popytu na rynku sportowym, PLIK.
  2. Zachowanie indywidualnego konsumenta oraz klienta instytucjonalnego w perspektywie marketingu produktów sportowych: Klisiński J. (2008), Marketing w biznesie sportowym, Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu, Bytom.
  3. Dane statystyczne dotyczące uprawiania sportu w Polsce publikowane na stronie internetowej GUS: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/sport.
  4. Dane statystyczne dotyczące uprawiania sportu w Unii Europejskiej: European Commission (2014), Sport and Psychical Activity, Special Eurobarometer 412.
  5. O specyfice badań rynkowych w sporcie: Michał Szustak, Marketing: siedem razy o sporcie cz.2, LINK.
  6. O popycie na płatne transmisje meczów: Kibice za transmisją meczów La Liga oraz Premier League w pay-per-view, Raport, 18 lipca 2015, Pentagon Research, PLIK.
  7. O rosnącym zaangażowaniu Polaków w bieganie: Fragment badania #1 Sport.Barometr 2015, Rekreacyjne uprawianie biegania, Pengaton Research, PLIK.
  8. O zainteresowaniu Polaków kibicowaniem piłce nożnej i siatkowej: Piłka nożna i siatkówka znów poruszają wyobraźnię kibiców, Newsletter 2014, Pengaton Research, PLIK.

 

 

^^^^   PODRĘCZNIK

<<<   ROZDZIAŁ POPRZEDNI

ROZDZIAŁ NASTĘPNY  >>>>>